2. Sterowanie - Kolejka klasy Z w walizce

Przejdź do treści

Menu główne:

2. Sterowanie
Klawisze sterujące są blisko przedniej krawędzi makiety co umożliwia łatwy do nich dostęp.
Wewnętrzny system zasilania (układ elektryczny) znajduje sie przy tylnej sciance walizki.
Jeżeli kolejka jest zasilana z wewnetrznego układu elektronicznego, to sterowanie odbywa się widocznymi na zdjeciu elementami. Do zmiany kierunku jazdy służy przełącznik (do przodu, stop, do tyłu). Szybkość jazdy reguluje się pokrętłem z skalą 1 – 10. Gdy sterowanie odbywa się z zewnetrznego transformatora Marklin to ten system jest wyłączony.
Pokazany układ klawiszy po lewej stronie umożliwia włanczanie i wyłanczanie odcinków torów z zasilania. Dotyczy to odcinków torów lewy i prawy tor na stacji górnej oraz tylny i przedni tor na stacji głównej (tej z przodu makiety). Osobny klawisz wyłancza zasilanie  bocznicy. Układ szyn zasilany jest prądem z układu elektronicznego znajdującym się w walizce lub z oryginalnego transformatora firmy Marklin. Włączanie lub wyłanczanie odpowiednich odcinków umożliwia że na makiecie może być jednocześnie kilka pociągów gotowych do jazdy (jeden w ruchu).
Po prawej z przodu makiety są dwa zestawy klawiszy. Dolny umożliwia przłączanie rozjazdów znajdujących się na makiecie. Przełanczanie rozjazdów umożliwia kieowanie pociągu na odpowiedni tor na stacji górnej lub na stacji głównej. Umożliwia rownież wjazd lub wyjazd z bocznicy na stacji głównej.
Zestaw klawiszy na bocznej ściance służy do obsługi elektrycznych rozpinaczy wagonów. Rozpinacze wagonów znajdują się na bocznicy oraz na bliższym torze stacji głównej. System rozpinaczy umożliwia przy pomocy lokomotywy wymianę wagonów pozostawionych na bocznicy z wagonami pozostawionymi na przednim torze stacji głównej.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego